سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا تا بحال چیزی را که بدست آورده اید، از لطف امام زمان دانسته اید؟

به نظر می رسد یک بازنگری دوباره نیاز داریم؛ اینکه امام زمان در کجای زندگی ما حضور دارد؟ آیا او را وابسته به مکان و زمان خاصی قرار می دهیم و فقط در مراسم روضه و یا مواقع مشکلات و بیماری ها او را صدا می زنیم و مثل همیشه رهایی از بند گرفتاری ها را از او طلب می کنیم نه صرفا خود خود او را، در صورتی که در روایات داریم که روزی هر کس در گرو روزی امام عصر می باشد.

ایمان مراتبی دارد. ایمان فقط یک باور صرف نیست بلکه باید به یک اعتقاد قلبی همراه عمل و اطاعت منجر شود که سرچشمه یک شناخت درست از امام زمان(عج) می شود. بعد تازه درک می کنیم که ایمانمان در چه مرتبه ای است. از این منظر چند مثال از ایمان به امام برایتان ذکر می کنیم تا هر کسی از خود بپرسد که آیا این مراتب از ایمان را دارا هست یا نه؟

باور به علم امام: ما باور داریم شهدایمان قبل از شهادت می دانستند که کی و چگونه قرار است به درجه اعلی شهادت نایل شوند درحالیکه شهدا حتی خاک پای امام زمانمان هم نیستند. دیگر علم امام که جای خود دارد که متاسفانه برخی از بی دینان سعی دارند با لفاظی و نوشتن کتابهایی به مردم بقبولانند که امامان آن قدر که شما فکر می کنید عالم نیستند. حتی می گویند امام حسین(ع) از شهادت خود خبر نداشته است.


1.    

2.     عشق و محبت بی نهایت امام به ما: کدامیک از شما قلبا و نه لفظا باور دارید که امام زمان(عج) واقعا عاشق، دلتنگ و منتظر شماست.(برای ملموس شدن این مطلب امام رضا(ع) را مثال می زنیم" آیا تابحال قبل از مشهد رفتن بجای اینکه گفته باشید دلم برای امام رضا تنگ شده گفته اید درست است که من گنهکارم ولی می دانم امام رضا(ع) دلش برایم تنگ شده و مرا به بارگاه ملکوتی اش مشهدالرضا دعوت کرده است). آری ائمه(ع) واقعا مشتاق ما هستند. آیا واقعا از ته دل به این مرتبه از ایمان به امام رسیده اید؟

3.     باور قدرت مطلق امام: ما بزرگانی داریم که فقط نوکری امامان را کردند ولی چنان قدرت هایی داشتند که خیلی ها حتی باور نمی کنند. مثلا طی الارض، چشم برزخی، شفای بیماران و ... و ما از درک خیلی از مقاماتشان عاجز هستیم.برای مثال یک داستان از آیت ا.. بهاء الدینی برایتان می گویم :

یکی ازشاگردان آقای بهاءالدینی درحالی که حرف مردم برایش مهم بود با ناراحتی به حضور آقای بهاء الدینی می رود آقا هم در بین صحبت هایش یک نگاه به همین شاگردش می کند و میگوید چشم مردم؟!! چشم مردم چیه؟همان لحظه شاگرد در درون به خود میگوید ببین استاد هم فهمید ولی بعد که میرود می بیند نه انگار قضیه بالاتر از یک فهمیدن است، و متوجه می شود که استاد با اشاره ای درونش را پاک کرده و دیگر حرف و نگاه مردم برایش مهم نیست و اینکه کسی تحویلش بگیره یا نه برایش مهم نیست ،بعضی بزرگان که فقط از ائمه (ع) اطاعت کرده اند این چنین قدرت هایی دارند که اصلا قابل مقایسه با ائمه نیستند .

4.     مرتبه دیگر از ایمان به ائمه (ع) ایمان به دستوراتی است که از احادیث داریم که همان اطاعت آنهاست....

خوب مراتب ایمان خیلی عمیق تر از این حرفاست ولی در اینجا فقط می خواستم بگویم که ما برای شناخت عمیق و نه صرف یک آگاهی سطحی، نیاز به مطالعه و تلاش بیشتر داریم که قصد داریم در این وبلاگ چند آثار عمیق و خواندنی از امام شناسی برایتان مطرح کنیم تا انشاء الله همه بتوانیم برای نزدیک شدن ظهور آقا آماده تر باشیم. یا مهدی(عج)...






تاریخ : جمعه 92/7/5 | 6:57 عصر | نویسنده : مشکات | نظر


  • تبلیغات متنی | مهم نیوز | ایکس باکس